Skip to Content

Külkapcsolatok

Látogatás Hetényben

Iskolánk küldöttsége Szlovákiában, a hetényi Tarczy Lajos Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolában járt a névadónk születésnapja alkalmából rendezett hagyományos ünnepségen. Tarczy Lajos 1807. december 6-án született Hetényben.
Testvériskolánk tematikus napot tartott szerteágazó programokkal. A megemlékezés a település polgármesteri hivatalában kezdődött, Czibor Angelika igazgató asszony köszöntötte a vendégeket.

Irodalom és túrázás Biharban

Schandl Levente: A bihari kirándulás

Kívántam a hátam közepére,
hogy én felkeljek hajnali 4-re.

Ez a kirándulás háromnapos volt,
ám minden lány két évre csomagolt.
Mert annyi csomaggal robbantak be,
Csodálom, hogy a busz nem robbant le.

A Felvidéken jártak a tarczysok

A Tarczy Lajos Általános Iskola ebben a tanévben is részt vett a Határtalanul elnevezésű programban, melynek során március 16. és 18. között Felvidékre kirándultak az intézmény hetedik évfolyamosai, összesen 39 tanulóval és 4 kísérőtanárral. A pályázat keretében ma délelőtt témanapot tartottak, melyen a kiránduláson résztvevők fényképes prezentáció keretében élménybeszámolót tartottak iskolatársaiknak, s tesztet töltöttek ki a látottakkal kapcsolatosan.

Tarczy-tábor hetényi diákokkal

A Tarczy Lajos Általános Iskola már hosszú évek óta ápol jó kapcsolatot a névadó szülővárosában található alapiskolával. A pápai iskola 2003-ban vette fel Tarczy professzor nevét, ekkor utánajártak annak, hogy az országban, illetve a határon túl létezik-e olyan intézmény, aki a professzor nevét viseli, s így bukkantak rá az interneten a felvidéki iskolára. Bognár József, akkori igazgató felvette a kapcsolatot a hetényiekkel, a találkozó eredményes volt, s azóta is gyümölcsöző kapcsolatot ápolnak.

Szlovákiában jártak a tarczysok

A Tarczy Lajos Általános Iskola is részt vett a Határtalanul elnevezésű programban, melynek keretein belül március 18. és 20. között Szlovákiába látogatottak az intézmény hetedik évfolyamosai, összesen harmincnégyen. Az iskola a pályázat keretében több mint 800.000 Ft-ot nyert, ebből a pénzből az 1848/49-es események felvidéki helyszíneit látogaták meg.
-Ennek köszönhetően megismerkedtünk a helyi magyarsággal és a hetényi Tarczy Lajos Alapiskolát is meglátogattuk, akikkel testvériskolai kapcsolatot ápolunk.

Határtalanul - a nemzeti összetartozás jegyében szervezett tanulmányi kirándulás a Felvidéken

A "Határtalanul" program keretében iskolánk hetedikes diákjai betekintést nyerhettek egy háromnapos kirándulás keretén belül a Felvidéken élő magyarok életébe, valamint megtekinthették az 1848-49-es forradalom és szabadságharc emlékhelyeit. A felvidéki kirándulás programjai március 18-20. között zajlottak. Szerdán reggel 7 órakor indultunk az iskola elől. 9:30-kor értünk Komáromba, ahol felvettük Jusztin Péter idegenvezetőt. Az országhatár átlépése után először komáromi Öregvárba mentünk.

Hetényi projektzáró

Iskolánk kis küldöttsége Cser László igazgatóhelyettes vezetésével szlovákiai testvériskolánkban járt április 25-én. A „Korszerűen a régióért" elnevezésű európai uniós projekt záró bemutatóján vettünk részt. A program célja az oktatás modernizálása, az új számítástechnikai módszerek, eszközök bevezetése alsó és felső tagozatban. Az alkalmazás által fejlődjenek a diákok és pedagógusok kulcsfontosságú képességei, sikeresebben érvényesüljenek a társadalmi életben.

Tarczy-nap Hetényben

Karácsony hava 6. napján ünnepeljük névadónk, Tarczy Lajos születésnapját. Ebből az alkalomból látogattunk el a szlovákiai Heténybe, a Tarczy Lajos Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolába Czibor Angelika igazgatónő meghívására.
Testvériskolánkban a Tarczy-nap keretében „Színház az egész Hetény!" címmel állították össze a programokat. Az igazgatónő üdvözölte a vendégeket, majd szólt a bizonytalanságról, ami a fejük fölött lebeg. Nem tudják, hogy jövő szeptembertől mi lesz a sorsuk, de bíznak benne, hogy a fennmaradásért folytatott küzdelmük eredményes lesz.

Tarczy-napon Hetényben

December 14-én pénteken elmentünk a testvériskolánkba, Heténybe. Meghívtak minket focizni a 3-4. osztályosok labdarúgó bajnokságára. Nagyon jól éreztem magam, új gyerekeket ismertem meg. Megvendégeltek minket, és kaptunk ebédet. Délután játszhattunk a számítógépeken. A legjobb az volt, hogy megnyertük a kupát.

Varga Bence 3.e

Constanzai tanárok a Tarczyban

Április 18. és 21. között román kollégákat láttunk vendégül, akik Constanzából, a Fekete-tenger partjáról látogattak Pápára. A kilenc tagú delegáció vezetője Ion Tiotioi professzor volt, aki annak a román matematika magazinnak alapítója és főszerkesztője, melynek feladatait a két tannyelvű tagozat tanulói is rendszeresen megoldják. Tavaly a professzor úr meghívta iskolánk néhány tanulóját és tanárát a Constanzában megrendezett országos matematika versenyre.